REGULAMENT DE ORDINE INTERIOARĂ
Prezentul regulament a fost întocmit în temeiul Legii educației nr.1/2011 ținând cont de prevederile Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar precum, Legea nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, a Statutului Elevului, Metodologia cadru de
organizare și funcționare a Consiliului de Administrație, a Legii 53/2003, actualizată prin OUG 36/2021 si OUG 117/2021, Ordinului
Ministrului Educaţiei nr.3 800/2023 și structura anului şcolar 2023-
2024.
PARTEA I
CAP. I- Programul de funcționare a școlii, serviciul pe școală și siguranța
elevilor
1.1. Cursurile încep la ora 8 și se termină la ora 15, conform orarului. Elevii învață într-un singur schimb respectând următorul orar:
– clasele din ciclul primar între orele 8.00 – 13.00
– clasele din ciclul gimnazial între orele 8.00 – 15.00
1.2.După ce se sună de ieșire, elevii ies pe hol sau în curte însă din motive bine întemeiate pot
rămâne și în clasă. În pauza mare, când este vreme bună, toți elevii stau în curte, excepție
făcând elevul de serviciu. După ce se sună de intrare, elevii se încolonează și intră disciplinați
în sălile de clasă.
1.3.Serviciul de permanență este asigurat de către profesorii respectiv elevii de serviciu.
1.4.Sarcinile ce îi revin elevului de serviciu este afișat la avizierul școlii.
1.5.De ordinea și disciplina în clasă răspunde elevul de serviciu.
1.6. Este interzisă părăsirea școlii în timpul orelor de curs, fără acordul profesorului de
serviciu sau al dirigintelui.
1.7. Imediat după începerea cursurilor, poarta unității se închide, elevii știind că nu pot
părăsi incinta școlii decât după terminarea programului sau cu acordul învățătorului/
profesorului diriginte/ profesorului de serviciu.
1.8.Pe durata desfășurării cursurilor, persoanele străine au acces doar la biroul directorului sau
secretariat.
1.9.Pentru realizarea unei comunicări constante cu părinţii sau reprezentanţii legali, profesorul
diriginte stabileşte, în acord cu aceştia, lunar, o întâlnire pentru prezentarea situaţiei şcolare a
elevilor, pentru discutarea problemelor educaţionale sau comportamentale specifice ale
acestora.
1.10. Părintele sau reprezentantul legal al copilului/elevului are acces în incinta unităţii de
.nvăţăm.nt în concordanţă cu procedura de acces, dacă:
a)a fost solicitat/a fost programat pentru o discuţie cu un cadru didactic sau cu
directorul/directorul adjunct al unităţii de .nvăţăm.nt;
b)desfăşoară activităţi în comun cu cadrele didactice;
c)depune o cerere/alt document la secretariatul unităţii de .nvăţăm.nt;
d)participă la întâlnirile programate cu educatorul-puericultor/educatoarea/.nvăţătorul/
institutorul/profesorul pentru .nvăţăm.nt preşcolar/primar/profesorul diriginte;
e)participă la acţiuni organizate de asociaţia de părinţi.
1.11. Părintele sau reprezentantul legal al antepreşcolarului/preşcolarului sau al elevului din
.nvăţăm.ntul primar are obligaţia să îl .nsoţească până la intrarea în unitatea de .nvăţăm.nt,
iar la terminarea activităţilor educative/orelor de curs să îl preia. În cazul în care părintele sau
reprezentantul legal nu poate să desfăşoare o astfel de activitate, împuterniceşte o altă
persoană.
1.12 Este interzis accesul în instituţie al persoanelor aflate sub influenţa băuturilor alcoolice, a
celor turbulente, precum şi a celor care au intenţia vădită de a deranja ordinea şi liniştea
publică. De asemenea, se interzice intrarea persoanelor .nsoţite de câini, precum şi a
persoanelor care deţin arme, obiecte contondente, substanţe toxice, exploziv-pirotehnice,
iritante-lacrimogene sau uşor inflamabile. Este interzisă introducerea publicaţiilor cu caracter
obscen sau agitator, a stupefiantelor, a băuturilor alcoolice şi a ţigărilor. Se interzice
comercializarea acestor produse în perimetrul şcolii sau în imediata apropiere a acesteia.
1.13.În situaţia organizării şedinţelor cu părinţii sau a altor întruniri cu caracter comemorativ,
educativ, cultural, sportiv etc., prevăzute a se desfăşura în incinta şcolii, conducerea unităţii şi
profesorii implicaţi vor supraveghea intrarea în şcoală a persoanelor invitate să participe la
aceste manifestări.
______________________________________________________
1.14. Este permis numai accesul autovehiculelor care aparțin salvării, pompierilor, poliției,
jandarmeriei, salubrizării, a acelora care aprovizionează unitatea cu materialele contractate și
a acelora care asigură intervenția operativă pentru remedierea unor defecțiuni ale rețelei
electrice, de gaz, de apă, de telefonie.
1.15. Se interzice introducerea și folosirea în incinta școlii a armelor albe, a materialelor
explozive, a materialelor pirotehnice, a altor substanțe care pot pune în pericol siguranța și
securitatea elevilor și a cadrelor didactice.
1.16. Nu este permis accesul părinților în școală, în sălile de clasă sau pe coridoare în timpul
orelor de curs.
1.17. În orice situaţie de urgenţă apărută în şcoală, profesorii vor anunţa conducerea şcolii,
care va lua măsurile cuvenite.
CAP. II Comportamentul și ținuta vestimentară a elevilor
2.1.Elevii sunt obligați să se comporte respectuos și să aibă o ținută potrivită, decentă în
incinta școlii.
2.2. Școala nu își asumă răspunderea pentru mijloacele de transport aduse la școală.
2.3. Pe teritoriul școlii este strict interzisă circulația cu bicicletele.
2.4.Elevii se deplasează în rând, fără să alerge pe holurile școlii; au prioritate elevii mai mici;
se dă prioritate cadrelor didactice și adulților; sunt strict interzise îmbrâncelile, punerea
piedicii.
2.5.Se păstrează curățenia pe holuri , în sălile de clasă, în toate spațiile/încăperile, în curtea
școlii și în apropierea școlii.
2.6. În sala de sport, și în sala de informatică se respectă regulile stabilite.
2.7. Sunt strict interzise mersul pe bănci și circulația pe geam.
2.8.Este strict interzisă atingerea echipamentului electric.
2.9. Se aplică obiectivul „şcoală cu toleranţă zero la violenţă”, ce va fi adus la cunoştinţa
personalului didactic, didactic auxiliar, nedidactic, elevilor și părinţilor, orice tip de
comportament inadecvat, imoral sau necolegial fiind amendat în conformitate cu prezentul
regulament. Astfel:
-Elevii se comportă respectuos cu profesorii, colegii, angajații școlii, cu părinții și cu cei care
se află pe teritoriul școlii.
-Sunt interzise înjurăturile, cuvintele obscene, expresiile și gesturile urâte din partea elevilor
-Sunt strict interzise încăierarea, abuzul fizic, comportamentul agresiv.
– Elevul devenit victima unui comportament agresiv, are datoria de a înștiința dirigintele,
profesorul de serviciu sau directorul despre incident , de asemenea elevul de serviciu sau șeful
clasei notează incidentul în caietul clasei în rubrica purtare.
-Este interzisă însoțirea în școală a elevului de către un frate mai mare, prieten sau altcineva în
vederea rezolvării conflictelor.
-Personalului din școală îi este interzis să desfășoare acțiuni de natură să afecteze imaginea
publică a copilului/elevului, viața intimă, privată și familială a acestuia sau ale celorlalți
salariați din unitate.
-Personalului din școală îi este interzis să aplice pedepse corporale, precum și să agreseze
verbal, fizic sau emoțional copiii/elevii și/sau colegii.
– Întregul personal are obligația de a veghea la siguranța copiilor/elevilor, pe parcursul
desfășurării programului școlar și a activităților școlare și extracurriculare/extrașcolare.
Întregul personal are obligația să sesizeze, după caz, instituțiile publice de asistență
socială/educațională specializată, direcția generală de asistență socială și protecția copilului în
legătură cu orice încălcări ale drepturilor copiilor/elevilor, inclusiv în legătură cu aspecte care
le afectează demnitatea, integritatea fizică și psihică.
-Profesorii asigură protecția fiecărui elev, prin denunțarea formelor de violență fizică
exercitate asupra acestora, a oricărei forme de discriminare, abuz, neglijență sau de exploatare
a elevilor, în conformitate cu prevederile Legii nr. 272/2004 privind 52 protecția și
promovarea drepturilor copilului, cu modificările și completarile ulterioare;
-Profesorii folosesc un limbaj şi un comportament corespunzător în relaţiile cu elevii, cu
părinţii, cu celelalte cadre didactice şi personalul şcolii; nu lezează în niciun mod
personalitatea elevilor, nu primejduiesc sănătatea lor fizică şi psihică; nu aplică pedepse
corporale;
2.10. Elevii au datoria de a proteja proprietatea școlii.
2.11.Toaletele se utilizează în mod civilizat.
2.12.Intrarea fetelor în toaleta băieților este interzisă și invers.
2.13.Elevii nu pot utiliza telefonul la școală..
2.14. Elevul este obligat să-și păstreze cu grijă rechizitele, să se pregătească pentru fiecare oră
de curs, să aibă asupra lui în fiecare zi carnetul de elev, să prezinte carnetul de elev cu notele
și însemnările părinților spre semnare.
2.15.Elevul este obligat să respecte regulile de igienă.
2.16.În cazul deteriorării manualelor gratuite, elevul este obligat să înlocuiască manualul sau
să plătească prețul manualului.
2.17.În cazul spargerii unui geam, elevul este obligat să înlocuiască geamul în ziua respectivă
sau să plătească paguba, incluzând prețul, transportul și manopera.
CAP. III-SANCȚIUNI APLICATE ELEVILOR
În cazul nerespectării regulamentului pot fi aplicate elevilor următoarele sancțiuni:
3.1.Are parte de observație individuală și mustrare în cazul în care:
– nu are un comportament corespunzător în timpul orelor de curs și deranjează buna
desfășurare a orelor;
-nu are o ținută vestimentară corespunzătoare;
-face gălăgie, scandal în sălile de clasă, pe holuri;
– deteriorează echipamentele școlii.
3.2.Are parte de mustrare în fața Consiliului elevilor în cazul în care înjură, utilizează cuvinte
urâte, obscene față de colegi, profesori personal nedidactic, didactic auxiliar.
3.3.Are parte de mustrare scrisă și trimisă părinților cazul în care:
-sparge tabla clasei, deteriorează echipamentul ( bănci, scaune, alte obiecte școlare);
-deteriorează echipamentul electric;
-fumează pe teritoriul școlii.
3.4.Elevul este interzis să participe la ore timp de 3-5 zile în cazul în care:
-aduce mari prejudicii, distruge echipamentul școlar ;
-are un comportament agresiv față de colegi;
-părăsește sala de clasă fără permisiunea profesorului;
-aduce jigniri la adresa profesorilor;
-înjură, utilizează cuvinte urâte, obscene față de angajații școlii;
-falsifică documente oficiale, falsifică și prezintă adeverințe medicale.
Sancțiunile vor fi aplicate treptat. În cazul aplicării sancțiunilor se va lua în considerare
gravitatea abaterii comise, abaterile anterioare, úmprejurőrile faptei.
3.5.Notele la purtare sunt stabilite de dirigintele clasei, după ce se consultă cu cu toți
profesorii care predau la clasă privind comportamentul elevilor la orele de curs, în afara școlii
precum și atitudinea elevului față de învățare.
3.6.Pentru orice sancțiune aplicată elevului părinții vor fi înștiințați în scris.
CAP. IV –RECOMPENSE OFERITE ELEVILOR
Pentru rezultate bune și foarte bune la învățătură, activități extrașcolare elevii vor fi
recompensați cu premii la finalul anului școlar.
CAP. V- DREPTURILE ELEVILOR
Sunt cele menționate în Ordinul nr. 4742/2016 Parte integrantă din Statutul elevului
CAP. VI- PERSONALUL DIDACTIC
6.1.Să respecte prevederile metodologiilor și programelor în vigoare;
6.2.Să comunice cu familiile elevilor în mod periodic şi de câte ori este necesar;
6.3.Să contribuie la creşterea prestigiului instituţiei şi promovarea imaginii școlii;
6.4.-Să respecte orarul şcolii;
6.5.Să efectueze serviciul pe şcoală;
6.6.Să participe la şedinţele consiliului profesoral;
6.7.Să evalueze ritmic cunoştinţele / competenţele elevilor
6.8.Să încheie situația școlară a elevilor la sfârșitul anului școlar
6.9. Cererile sau reclamaţiile individuale ale salariaţilor vor fi soluţionate în urma analizei
efectuate de către directorul școlii, respectiv în cazuri grave de către Consiliul de
Administraţie.
6.10.Pentru abaterile disciplinare ale personalului nedidactic se vor aplica sancţiuni conform
Codului muncii, iar pentru cele ale personalului didactic și auxiliar, sancţiunile sunt prevăzute
în Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/2011 (Anexa 7)